مقالات

دستگاه لیزر موهای زائد

عملکرد دستگاه لیزر:
نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.
اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.
لیزر موهای زائد برای چه نواحی استفاده می‌شود؟
لیزر برای رفع موهای زائد سراسر بدن انجام می‌شود؛ در اینجا به رایج‌ترین قسمت‌های بدن که می‌توانید برای رفع موهای زائد لیزر کنید، اشاره می‌کنیم:
1. صورت: این یک واقعیت است که برخی از خانم‌ها موهای صورت بسیار ضخیم و زشتی دارند که رشد این موها موجب آزار آن‌ها می‌شود. عقیده ما این است که اگر چیزی در صورتتان شما را آزار می‌دهد و می‌توانید برای آن کاری انجام دهید، حتماً دست به کار شوید. لیزر موهای زائد صورت یک روند سریع و آسان است. درمان حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.، برای بهینه سازی نتایج ، نیاز است که 10 جلسه متوالی به فاصله 4 هفته لیزر کنید، پس از آن نیز ، هر سال 2-1 درمان نگهدارنده برای جلوگیری از برگشت موهای زائد مورد نیاز است.
2. زیر بغل: این ناحیه اغلب نقطه شروع لیزر محسوب می‌شود. زیر بغل برای لیزر مناسب است و موهای این ناحیه به سرعت به انجام لیزر پاسخ می‌دهد زیرا موهای زیر بغل ابریشمی، نرم و صاف نیستند. درمان حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. باز هم برای بهینه سازی نتایج ، نیاز است که 10 جلسه متوالی به فاصله 6-4 هفته لیزر کنید، پس از آن نیز ، هر سال 2-1 درمان نگهدارنده برای جلوگیری از برگشت موهای زائد مورد نیاز است.
3. منطقه بیکینی: اصلاح و یا اپیلاسیون در این منطقه می‌تواند دردناک باشد، خوشبختانه، لیزر بهترین راه حل برای این مسئله است. درمان حدود 15-5 دقیقه طول می‌کشد. باز هم برای بهینه سازی نتایج ، نیاز است که 10 جلسه متوالی به فاصله 6-4 هفته لیزر کنید. بعد از هر جلسه درمان شاهد رشد کمتر موهای منطقه بیکینی خواهید بود.
4. دست: اگر موهای دست شما کرکی باشد نباید آن را لیزر کنید زیرا نتیجه عکس می‌گیرید، موهای ناحیه بازو هم کرکی هستند و قابل لیزر نمی‌باشند. اگر موهای پایین دست شما ضخیم هستند می‌توانید آن قسمت را لیزر کنید. لیزر موهای زائد دست حدود 15 دقیقه طول می‌کشد و برای بهینه سازی نتایج لیزر دست ، نیاز است که 10 جلسه متوالی به فاصله 6-4 هفته لیزر کنید.
5. پاها: تراشیدن موهای زائد پا بسیار وقت گیر است و زمان حمام کردن شما را دو برابر می‌کند. اگر دوست داشته باشید که دائما پاها تمیزی داشته باشید باشد هر دو روز یک بار موی پای خود را بتراشید که این کار برای هر فردی سخت است. پاهای شما نسبت به مناطق دیگر بدن بزرگ‌تر هستند و به همین خاطر مدت زمان درمان طولانی‌تر خواهد بود. لیزر موهای زائد ساق پاها حدود 20 دقیقه طول می‌کشد اما اگر قصد لیزر تمام ران و ساق پای خود را دارید حدود 45-30 دقیقه طول خواهد کشید. برای بهینه سازی نتایج لیزر پا ، نیاز است که 10 جلسه متوالی به فاصله 6-4 هفته لیزر کنید.
برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد باید به دو نکته توجه داشت:
• نوع تکنولوژِی دستگاه
• نوع برند
دوتا از شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد : 1- الکساندرایت 2- دایود و نوع کمتر شناخته شده 3- N دی یاگ است.
چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟
1. افرادی که دارای تتو و خالکوبی هستند به هیچ وجه نمی‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند.
2. افرادی که حساسیت پوستی دارند.
3. افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند، در این صورت می بایستی از این کار صرف نظر کرده یا انجام لیزر را به زمان دیگری موکول کنند.
4. افرادی که موهای نازک و کرکی دارند.
5. برای زنان باردار و شیرده، هنوز تحقیقات کامل و معتبری انجام نشده است.
مزایای لیزر کردن موهای زائد؟
1. دقت بالا: دستگاه لیزر می‌تواند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهد بدون اینکه به پوست اطراف آسیبی برساند.
2. سرعت زیاد: هر پالس این لیزر می‌تواند تعداد زیادی از موها را از بین ببرد. این پالس کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد.
3. درد کمتر: در مقایسه با اپیلاسون و یا سایر روش‌ها درد کمتری احساس خواهید کرد، زیرا هر پالس کمتر از یک ثانیه طول خواهد کشید.
4. ماندگاری بیشتر: بعد از چند جلسه لیزر مو ، رشد موهای زائد متوقف شده و شما از شر آن‌ها خلاص می‌شوید.
5. کارایی لیزر برای کل بدن: یکی از دلایل اصلی حذف موهای زائد بدن با لیزر، این است که لیزر در رفع موهای زائد در سراسر بدن یکسان عمل می‌کند و برای کل بدن موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *